پس از رحلت پیامبر رحمت صلّی الله علیه و آله و سلّم، نخستین نشانههای تمرّد آشکار گشت؛ به گونهای که حتی پیش از تشییع و تدفین ایشان، نخستین گام در جهت خلاف خواست ایشان برداشته شد و پیش از آن، زمانی که ایشان در بستر بیماری بودند نخستین تلاش برای تغییر در اوامر ایشان صورت گرفت!
.
.
منصور هاشمی خراسانی از یکی دیگر از باورهای غلط بین مسلمانان پرده برمیدارد؛ باوری خطرناک که به تنهایی میتوانسته است علّت عدم تحقّق حاکمیت انسان کامل» طی قرنها پس از رحلت رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم بوده باشد و آن هم عبارت است از عدم علم یا توجّه مردم به وم مراجعهیشان به انسان کامل» به عنوان کسی که در رهبری استاد است» و صلاحیّت و استعداد حکومت را دارد. چنانچه طی این مدّت مدید اغلب مسلمانان با هر مذهبی منتظر بودهاند که انسان کامل» به سوی انسانهای ناقص برود! استاد با فراست و ذکاوت خدادادی خود، این توهّم وارونه را برطرف میکند و وم انجام تکلیف مردم در قبال انسان کامل» را روشن میسازد و اظهار میدارد که مردم باید در سه مرحله به سوی انسان کامل» حرکت کنند. ابتدا در مرحلهی فکری و اعتقادی، حکومت انسان کامل» را بخواهند و از سایر حاکمیّتها برائت بجویند و سپس در مرتبهی زبانی و اجتماعی باور خویش را در قالب یک مطالبهی عمومی و شعار اجتماعی مطرح نمایند و در نهایت در مقام عمل، حکومتهای دیگر که سدّ راه حاکمیّت انسان کامل» شدهاند را به نفع او کنار بزنند. در این حالت است که انسان کامل» اگر متولّد نشده باشد، در زمانی مناسب پیش از کامل شدن شرایط حاکمیتش متولّد میشود و اگر در غیبت بوده باشد، ظاهر میگردد و ضامن انجام این دو امر، انسان کامل بودن او و عدل الهی خواهد بود.
.
.
منبع: مقاله مروری بر حکمت نامه هندسه عدالت
دستور به تخریب قبور مطهّر پیامبر و اهل بیت
انسان ,کامل» ,مردم ,پیش ,ایشان ,نخستین ,انسان کامل» ,پیش از ,از رحلت ,کامل» به ,پس از
درباره این سایت